Czy założenie sklepu internetowego w dropshippingu to dobry pomysł?

Czy założenie sklepu internetowego to dobry pomysł? Cóż, to zależy od tego, co sprzedajesz. Jeśli szukasz do sprzedaży materiałów medycznych, to odpowiedź brzmi tak! Istnieje wiele korzyści związanych z prowadzeniem sklepu internetowego – omawiamy je szczegółowo poniżej.

Dropshipping może być wygodnym rozwiązaniem dla niektórych firm, które chcą rozpocząć własną działalność i zminimalizować koszty początkowe, ale są inne rzeczy, które należy rozważyć przed wyborem tej drogi.

Pierwszym pytaniem, które pojawia się w głowie każdego, kto zakłada sklep internetowy jest: Czy ludzie będą ode mnie kupować? Odpowiedź brzmi zdecydowane TAK. Wraz z pojawieniem się handlu elektronicznego stało się łatwiejsze dla każdego sprzedawać swoje produkty i usługi w dowolnym czasie. Państwa potencjalni klienci mogą znaleźć Państwa stronę w mniej niż „pięć sekund” za pomocą jednego kliknięcia!

Czy jest coś, czego muszę dopilnować tworząc moją stronę firmową?

Tak, będą Państwo chcieli mieć zainstalowane szyfrowanie SSL/TLS, aby wszystkie dane przesyłane przez Internet pozostały poufne. Powinni Państwo również zainstalować aktualne oprogramowanie zabezpieczające (ochrona przed złośliwym oprogramowaniem) dla własnego spokoju ducha, jak również dla tych, którzy odwiedzają Państwa stronę. To rozumie się samo przez się – ale proszę się upewnić, że państwa strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych, z interfejsem użytkownika, który wyświetla się prawidłowo na każdym urządzeniu.

Czy założenie sklepu internetowego jest drogie?

Zdecydowanie nie! Przy zakładaniu Państwa pierwszej strony eCommerce, wszystko, czego Państwo potrzebują, to wizytówki i osobista karta kredytowa, aby rozpocząć działalność. Nie ma potrzeby posiadania dużych zapasów lub ogromnej listy dostawców – wszystko można zrobić w zaciszu własnego biura w domu.

Proszę się również upewnić, że Państwa strona ma wysokiej jakości treść, aby została znaleziona przez ludzi, którzy mogą być na rynku dla tego, co mają Państwo do zaoferowania – istnieje wiele wskazówek SEO, które każdy może wykorzystać na swoją korzyść.

Koszty mogą być problemem tylko wtedy, gdy ktoś chce kompleksowej obsługi klienta (wsparcie telefoniczne) lub jeśli chcą zajmować się własnym marketingiem. Istnieją jednak sposoby, aby zminimalizować te koszty bez poświęcania obsługi klienta lub jakości treści Państwa strony za pomocą alternatywnych rozwiązań firm trzecich. Na przykład, mogą Państwo zlecić „call center” (firmie, która za przystępną cenę obsługuje wszystkie Państwa telefony) i zatrudnić profesjonalną firmę SEO, zamiast robić to samemu – mowa o oszczędnościach!

Jak mogę znaleźć dostawców dropshippingu?

Jednym ze sposobów jest Google Merchant Center – wystarczy wpisać informacje o tym, kto będzie wysyłał zamówienia, jak również inne wymagania, aby potencjalni dostawcy dropshipmentu mogli je przejrzeć i złożyć ofertę. Istnieją również katalogi hurtowni, gdzie można szukać wśród wielu różnych dostawców jednocześnie według rodzaju kategorii (jak np. zaopatrzenie medyczne) i położenie geograficzne.

Czy korzystanie z usług dostawcy dropshippingu jest bezpieczne?

Tak, w większości przypadków są oni bardzo wiarygodni – ale jest jeden mały haczyk, o którym powinniśmy wspomnieć: nie mają Państwo kontroli nad jakością usług lub produktów, które otrzymują Państwo od swojego dostawcy. Jeżeli z którymś z tych czynników (jakość lub serwis) coś pójdzie nie tak, to bez fachowej wiedzy na temat funkcjonowania systemu może być Panu trudno rozwiązać ten problem. Jeżeli jednak w przyszłości będzie to stanowiło problem, zawsze mogą Państwo zmienić dostawcę w dowolnym momencie trwania Państwa umowy! Najlepsze w korzystaniu z usług drop-shipperów jest to, że jest to wolne od ryzyka; jeżeli coś się stanie (a wszystko pójdzie gładko), to oferenci pobierają tylko symboliczną opłatę za ich usługi.

Jakie są zalety korzystania z drop-shippingu?

Przede wszystkim mogą Państwo założyć swój biznes z domu! Nie ma potrzeby wynajmowania fizycznego sklepu, jeżeli chcą Państwo sprzedawać online – wystarczy połączenie z Internetem (i ewentualnie linia telefoniczna). Po drugie, jak już wspomnieliśmy: ryzyko jest minimalne. Po trzecie, zajmuje on bardzo mało miejsca; oznacza to, że nie muszą się Państwo martwić o przenoszenie zapasów lub zatrudnianie pracowników, jeśli nie jest to konieczne. Wreszcie, co nie mniej ważne: po założeniu Państwa strony internetowej, wszystko inne zostanie wykonane automatycznie przez Państwa dostawcę dropshippingu, bez żadnego wysiłku z Państwa strony! Dzięki temu osoby, które nie mają doświadczenia na rynku eCommerce, mogą w krótkim czasie uruchomić własny sklep internetowy.

Czym różnią się klienci dropshippingu?

Dropshiping jest korzystny dla osób, które mają napięty grafik i nie chcą zajmować się obsługą magazynu, wysyłki – ale mimo to ważne jest, aby wiedzieli, jak działa system! Na przykład, jeżeli ktoś chce złożyć zamówienie na Państwa stronie, nie będzie mógł tego zrobić bez wcześniejszego skontaktowania się z Państwem (w niektórych przypadkach) z powodu ograniczonych zapasów; oznacza to, że mogą Państwo w ogóle nie złożyć żadnego zamówienia, jeżeli potencjalni klienci nie mogą łatwo znaleźć tego, czego szukają lub nie czują się komfortowo z kontaktem z Państwem przed dokonaniem zakupu.

Przykład: posiadamy kontakty w branży medycznej, firmy które potrzebują szybko otrzymać konkretny produkt np. Medisorb Multi-Absorber, ale z powodu braku w hurtowni mogą skorzystać ze sklepów fizycznych. Również przy słabym kontakcie i braku konkretów „kiedy towar będzie dostępny” szybko mogą podjąć decyzje w szukaniu produktu w innych miejscach.

Czy jest jeszcze coś, co powinienem wiedzieć o zakładaniu sklepu?

Tak! Istnieje wiele różnych aspektów prowadzenia sklepu internetowego, których tutaj nie poruszyliśmy – od projektowania i marketingu po obsługę klienta i realizację płatności. Wszystkie te informacje są łatwo znajdowane w internecie, ale należy pamiętać, że wiele decyzji trzeba podejmować samodzielnie bez powielania „schematu” innych. Pozwoli to maksymalizować potencjał sklepu internetowego, a nawet poprawi jego efektywność w pozyskiwaniu potencjalnych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *